FANDOM

Talent- og landsholdsarbejdsgruppen varetager arbejdet med danske junior og senior udspringerere som konkurrerer med FINA-serier. Arbejdsgruppen er underlagt disciplinudvalget for udspring under Dansk Svømmeunion.

Arbejdsgruppen ledes af Peter Tranto Bräuner.

Ansvarsområder og tilbudEdit

Arbejdsgruppen har ansvaret for:

MedlemmerEdit

De nuværende(august 2018) medlemmer af arbejdsgruppen er:

Tidligere medlemmer af udvalget

HistorieEdit

Ideen om arbejdsgruppen stammer fra den strategi-weekend for Dansk Udspring der blev afholdt på Skolerne i Oure, januar 2015.

Gruppen blev oprindeligt nedsat under titlen Talent, Landshold og Elite-udvalget, populært forkortet TLE-udvalget og var ledet af Nomi Mortensen.

Efter at Nomi Mortensen nedlagde sine tillidsposter indenfor udspring i Dansk Svømmeunion overtog Peter Bräuner lederskabet.

I forbindelse med at administrationen i Dansk Svømmeunion formelt overtog arbejdet med eliteudspring udover det nordiske niveau, blev elite delen af ansvaret fjernet og gruppen navngivet TL-udvalget.

I forbindelse med at Dansk Svømmeunion omlagde sine vedtægeter i foråret 2017 blev Udspringssektionen omdannet til Disciplinudvalget for udspring. De bestående udvalg under sektionen blev derfor omdøbt til arbejdsgrupper og udvalget opnåede sit nuværender navn Talent- og landsholdsarbejdsgruppen.

Denne artikels indhold er verificeret af VicVal den 18. august 2018